S
Sosyal Sorumluluk Projesi
Trakya Üniversitesi Tıp Fakültesi Sosyal Sorumluluk Projeleri Tanıtım Yazısı Tüm dünyada sağlık hizmeti verenler ve sağlık hizmeti alanlar yeniliklere gereksinim duymaktadır. Bunun sebebi dünya değiştikçe hekimliğin de değişmesi, hizmet alanlarının algı ve beklentilerinin yeniden şekillenmesi, tüm paydaşların beklentilerinin ve önceliklerinin ciddi farklılıklar göstermesidir. Fakat bu yenilikleri gerçekleştirmek için pek çok engel de mevcuttur. Dünya Sağlık Örgütü, tüm hekimlerde bulunması gereken özellikleri “beş yıldızlı doktorlar” olarak tanımlamıştır. Bu beş yıldızlı hekimler bakım sağlayan, iletişim kuran, karar veren, toplum lideri olan, yöneten hekimler olarak ifade edilmektedir. Bu gereksinimler, tüm dünyadaki tıp eğitiminde yenilikleri ve değişim ihtiyacını beraberinde getirmiştir. Tıp eğitimi de sağlık alanı ve eğitim alanındaki yeni beklentileri karşılamak için yeniliklere gitmek ve zamana uyum sağlamak zorundadır. Modern eğitim sistemi aktif öğrenmeyi, grup ve takım çalışmalarını ön plana çıkarmaktadır. Tıp eğitimi sağlık alanındaki gelişimi yakalamanın yanında toplumla iç içe olan bir meslek eğitimi olduğu için, önemli sosyal becerilerin kazanılmasına da katkıda bulunmalıdır. Trakya Üniversitesi Tıp Fakültesi Sosyal Sorumluluk Projeleri (TÜTF-SSP) 2019-2020 eğitim öğretim yılında sosyal sorumluluk projeleri şeklinde, en az bir danışman öğretim üyesi eşliğinde küçük çalışma grupları halinde planlanmıştır. Bu projeler, katılan öğrencilerin yılsonu başarı notuna 2 puan olarak etki edecektir. TÜTF-SSP toplumsal sorunlara yaklaşmak, toplumsal farkındalık oluşturmak için, sağlık, sanat, teknoloji ve spor alanlarını içeren, üniversitenin her kesiminden öğretim üyelerinin yanında sivil toplum kuruluşları ve kamu kuruluşlarının da dahil olabileceği, her yıl sayısının arttırılması planlanan projelerdir. Her yıl tıp fakültesi öğrencileri ilan edilen projelerden tercihlerini yapacaklar ve tercih sırasına göre projelere yerleşeceklerdir. Küçük çalışma grupları ile proje tanıtımı, çalışma planlanması ve uygulamalar gerçekleşecektir. Grupların faaliyet raporlarını, sene sonunda sözlü sunum ya da poster sunumu şeklinde sunmaları planlanmaktadır. Öğretim üyeleri proje grubunda yer alan her öğrenciyi yıl sonu değerlendirme formunda yer alan kriterlere göre değerlendirecek ve not verecektir. Uygulanan üniversitelerde alınan geri bildirimlerde öğrencilerin araştırarak kendi kendine öğrenebilme, bilgiye ulaşmak için kütüphane, internet gibi bilgi kaynaklarını kullanma, öğrenilen bilgiyi karşıdakine anlatma ve aktarabilme, ve bu bilgiyi entegre edebilme becerisi, çalışma planı oluşturma, karar verme becerisini geliştirme, sözlü ve poster olarak sunum hazırlama konularında fayda sağladığını; meslek hayatına daha iyi hazırlama, öğrenme motivasyonunu arttırma, kişiler arası ilişkiler, ekip çalışmasına yatkınlık sağlama konusunda faydalı olduğu ifade edilmiştir. Bu uygulamalar öğrencilerin büyük çoğunluğunda memnuniyet yaratmakta ve ilgi çekici bulunmaktadır. TÜTF-SSP tıp fakültesi öğrencilerinin klinik ve toplumsal uygulamalara adım atmasını, aktif öğrenmeyi, akran eğitimini, işbirliğini içermektedir. Akademik gelişimin yanında bilişsel ve sosyal becerilere katkıda bulunmakta ve empati becerisini de arttırmaktadır. Öğretim üyeleri ile yakın olma ve zaman geçirmenin öğrencilere aidiyet duygusu ve özgüven kazandırdığı da görülmektedir. Bilimsel ve akademik anlamda örnek bireyleri rol model alabilme olanağı da sunmaktadır. |